Preskrba z izdelki ne sme biti samoumevna
| Članek je bil prebran 265 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Živimo v svetu, kjer nam je vse na dosegu roke. Želeni izdelki so vedno na voljo in mogoče je dobiti vse. Vsaj do letošnje pomladi je bilo tako. Mnoge stvari smo že jemali za samoumevne. Verjeli, da so trgovci dobro pripravljeni in pri nakupih ne more iti nič narobe. A izkaže se, da sta samoumevnost in neprilagodljivost včasih pretirani.

Nakupovanje

Za nemoteno preskrbo stojijo prilagodljiva podjetja

Polne police in vrste razpoložljivih izdelkov so nekaj, kar pričakujemo ob obisku trgovine. Na razpolago mora biti vse, kar potrebujemo in blagovna znamka, ki jo želimo kupiti. Vendar to ne bi smelo biti samoumevno. Za tem stojijo podjetja z dobro organizacijo. Prav to se je zgodilo marca, ko je epidemija zaradi strahu ljudi zamajala sistem. Takrat so trgovci z živili pokazali, da so dobro pripravljeni na spremembe, ki jih je potrošniki zahtevala. Dobava izdelkov je potekala nemoteno, iz lastnega logističnega centra je Tuš dostavljal izdelke v svoje prodajalne na dnevni ravni. Andraž Tuš je prepričan, da so prav različni nabavni viri razlog, da trgovci lahko tudi v kriznih časih ponudijo pestro izbiro izdelkov na svojih policah. Zato ni razloga za kopičenje in ustvarjanje zalog.

Pravočasnost in odgovornost

Pravočasnost in odgovornost sta dva pomembna dejavnika, ki vplivata na učinkovitost preskrbe, kakor je prepričan Tomislav Čizmić, direktor uprave Mercatorja. Pravočasnost ne bi bila mogoča brez dobre organizacije dela in zaposlenih. V času večjega povpraševanja je potrebno spremeniti procese oziroma poskrbeti, da ti tečejo hitreje. Prav tu pomembno vlogo igrajo tudi zaposleni, ki skrbijo, da so police v trgovinah vedno polne. V času epidemije je bilo pomembno, da so zaposleni poleg na opravljanje osnovnih nalog, morali spremeniti tudi način dela. Zagotavljanje varnosti pri delu je pomembna za zaščito sebe in druge. Zato je odgovornost trgovcev predvsem do zaposlenih, kakor tudi kupcev, dobaviteljev in drugih ključna.

Preskrba z neživilskimi izdelki ni tako brezskrbna

Živila so nujen izdelek, zato je skrb za zagotavljanje nemotene preskrbe s hrano v ospredju. Čeprav nam je samoumevno, da so police polne, se trgovci, vlada, ministrstvo trudijo, da zagotovijo nemoteno delovanje prehranskih sistemov tudi v kriznih časih. Drugače pa je pri neživilskih izdelkih. Ko se poveča povpraševanje, se lahko zgodi, da izdelkov hitro zmanjka. Povečano povpraševanje so letos zaznale kolesarske trgovine. Direktor trgovine Proadventure, Robert Cigler, je prepričan, da so povpraševanje povečali tudi uspehi slovenskih kolesarjev. Tu trgovci v rokah nimajo toliko moči. Proizvodnja pa se zaradi nepričakovanih šokov ne more tako hitro prilagoditi. Mnogi izdelki prihajajo iz drugih držav. Zaustavitev proizvodnje na Kitajskem povzroči, da je na trgu manj izdelkov. Na voljo je omejeno število koles in če proizvodnja ne deluje, se zgodi, da trgovine ne morejo povečati zaloge in zato koles hitro zmanjka.

Tako vidimo, da so do sedaj samoumevne stvari, to niso več. Ni nujno, da so športne trgovine založene in lahko se zgodi, da bomo na novo kolo morali čakati več tednov. Pomembno je, da se zavedamo, da ni vse samoumevno. In ceniti predvsem živilske trgovce, ki se vsak trenutek trudijo, da nas vedno čakajo polne police.

© 03. 05. 2025 - Valmarin.si. Oglaševanje.