Korak bližje k avtonomni vožnji
| Članek je bil prebran 538 krat.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

O avtonomnih vozilih, ki vozijo kar sama je zadnje čase veliko slišati. Vendar pa še vedno ni dovolj jasno, koliko avtonomije imajo sploh že vozila, ki so na voljo slovenskemu oziroma evropskemu trgu in kaj avtonomija vozil pomeni za varnost potnikov. Potrebno je poudariti, da v tem trenutku še ne obstaja povsem avtonomno vozilo, ki bi povsem samo vozilo in bilo pri tem povsem varno za okolico. Večina proizvajalcev avtomobilov se v tem trenutku trudi in razvija tehnologijo, ki omogoča določene stopnje avtonomije. Po drugi strani pa je razvoj odvisne tudi od zakonodaje in nacionalnih cestno prometnih predpisov, ki regulirajo preizkušanje in vožnjo avtonomnih vozil na nacionalnih cestah. Slovenija je že pričela prilagajati nacionalno zakonodajo, druge države pa prav tako. V Nemčiji in v Severni Ameriki je tako na primer že dovoljena vožnja avtonomnih vozil, v katerih pa mora še vedno biti obvezno prisoten voznik.

 

Kaj sploh pomeni avtonomna vožnja?

Poznamo različne stopnje avtonomnosti vozil. Pri prvi stopnji je avtonomen le en proces oziroma del vožnje. To bi recimo pomenila tehnologija za nenamerno menjavo vozišča. Pri drugi stopnji ima vozilo še nekoliko več avtonomnosti. To pomeni, da lahko računalnik zbira in ustrezno interpretira podatke o prometu, o prometnih znakih, o omejitvah hitrosti, o menjavah pasu, ovirah na cestišču in podobno in da se pri tem tudi primerno odziva nanje. Tretja stopnja pa je resnično že velik korak naprej, saj je vozilo sposobno samostojne vožnje. Voznik je še vedno v vozilu in mora tudi sam spremljati vožnjo in se po potrebi vključiti v vožnjo in odreagirati. Četrta stopnja predpostavlja vozilo, ki bo namenjeno samo mestni vožnji in bo vozilo povsem samostojno in popolnoma brez voznika. Taka vozila ne bodo za osebno rabo, ampak bolj za najem in za začasne prevoze po mestu. V peti stopnji v vozilu izginejo tudi volan, sklopka in zavora, vozilo pa se lahko avtonomno vozi kjerkoli.

Kako je pri nas?

Velik korak naprej k avtonomni vožnji so storili pri Citroënu. Slovenskim voznikom je tako na voljo povsem novo vozilo, Citroën C5 Aircross, ki je ima že tako razvite tehnologije, da le-te zavirajo v sili, če je potrebno in preprečujejo posledice po trčenju. Vozilo tudi izredno olajša vožnjo, saj že aktivno nadzira mrtvi kot, spremlja menjavo voznega pasu, spremlja hitrost vožnje, in opozarja na nevarnost trka ter na potrebo po premoru (v primeru daljše, neprekinjene vožnje). Dodatno sistem še prepoznava prometne znake in spremlja omejitve hitrosti, pomaga pri vožnji na avtocestah in preklaplja luči.

Zagotovo se boste strinjali, da gre za vozila, ki nam lahko izredno pomagajo pri vožnji in da bo nadaljnji razvoj avtonomnosti vozil izredno zanimiv.

 

© 18. 05. 2024 - Valmarin.si. Oglaševanje.